Struktura programu studiów „Animator rozwoju technologicznego” 1. Charakterystyka programu studiów: 1.1 Nazwa programu studiów: "ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO" 1.2 Cel studiów: celem studiów jest przekazanie wiedzy i umiejętności oraz szkolenie w zakresie zadań promujących rozwój technologiczny i w rezultacie wyszkolenie personelu gotowego do pracy w nowym zawodzie animatora rozwoju technologicznego. 1.3 Adresaci: absolwenci szkół wyższych, menedżerowie oraz pracownicy pragnący zmienić lub podnieść kwalifikacje, bezrobotni absolwenci, nauczyciele, szkoleniowcy, decydenci, osoby zainteresowane pracą w zawodzie animatora rozwoju technologicznego. 1.4 Wymagania wstępne: ukończone studia wyższe na poziomie magisterskim lub licencjackim na kierunkach inżynieryjnych lub podobnych. 1.5. Efekty nauczania oraz umiejętności: Postawy i uniwersalne umiejętności | Umiejętności oparte na wiedzy | Samokształcenie Kreatywność Komunikatywność Asertywność Pomysłowość Elastyczność Postawa przywódcza Negocjacje Motywowanie Formowanie zespołów i prowadzenie pracy grupowej Tworzenie partnerstwa | Badanie, analiza, rozwiązywanie problemów w dziedzinie rozwoju technologicznego Wdrażanie i rozwój innowacji technologicznych Ocena technologii Zarządzanie projektem, produktem, technologią oraz inwestycjami i finansami Kreowanie, promocja, wdrażanie i wsparcie Doradztwo w analizie technologicznej, zarządzaniu i rozwoju Prawo cywilne i handlowe Znajomość ustawodawstwa Unii Europejskiej oraz jej polityk programowych. |
1.6 Liczba punktów ECTS: 20 1.7. Wymagania otrzymania dyplomu/zaświadczenia: spełnienie wszystkich kryteriów oceny 1.8 Skala ocen: Stopień ECTS | % studentów, otrzymujących stopień | Komentarz | A | 10 | | B | 25 | | C | 30 | | D | 25 | | E | 10 | | FX | -- | ocena niedostateczna – wymagane uzupełnienie wiadomości | F | -- | ocena niedostateczna – wymagana znaczna praca |
2. Program nauczania 2.1 Struktura programu Moduł | Przedmiot | Kod | Nazwa | ECTS | Kod | Nazwa | ECTS | TA1 | Wzrost gospodarczy | 5 | TA1.1 TA1.2 | Infrastruktura regionalna i rozwój gospodarczy Głowne zagadnienia rozwoju technologicznego | 2 3 | TA2 | Zarządzanie systemami innowacyjnymi i rozwojem technologicznym | 6 | TA2.1 TA2.2 TA2.3 | Systemy innowacyjne Zarządzanie transferem technologicznym Inżynieria finansowa | 2 2 2 | TA3 | Kreowanie animatora rozwoju technologicznego | 6 | TA3.1 TA3.2 TA3.3 | Zarządzanie projektem Kreatywne myślenie i działanie Komunikacja i negocjacje | 2 2 2 | TA4 | Polityka i ustawodawstwo w rozwoju technologicznym | 3 | TA4.1 TA4.2 TA4.3 | Prawo cywilne i handlowe Ustawodawstwo i polityki programowe Unii Europejskiej Prawo ochrony własności intelektualnej i przemysłowej | 1 1 1 | Razem | 20 | |
2.2 Charakterystyka modułu Kod | Nazwa | ECTS | Efekty nauczania i umiejętności | Treść | TA1 | Wzrost gospodarczy | 5 | Studenci otrzymają podstawowe wiadomości na temat teorii i ich zastosowania w promowaniu rozwoju regionalnego w celu opisania struktury oraz charakterystyk regionu. Pozwoli to zrozumieć zagadnienia związane z infrastrukturą i w konsekwencji przeanalizować warunki wzrostu gospodarczego i technologicznego w regionie. Studenci będą umieli ocenić zagrożenia występujące w zakładach przemysłowych i związanych z rozwojem technologicznym. | Siła sprawcza transformacji strukturalnej oraz konkurencyjności przedsiębiorstw z podkreśleniem technicznych aspektów transformacji strukturalnej i jej wpływu na konkurencyjność. Logistyczna koordynacja dróg, lotnisk, portów i kolei w regionie. Waga położenia geograficznego w rozwoju handlu i przemysłu regionu. Modele transferu technologii i działania umożliwiające transfer technologiczny. | TA2 | Zarządzanie systemami innowacyjnymi i rozwojem technologicznym | 6 | Studenci otrzymają wiadomości na temat aktualnych trendów rozwoju technicznego oraz ich przyczyn. Główny cel to uświadomić studentom, w jaki sposób oddziałują one na warunki rozwoju ekonomicznego w regionie oraz co może zrobić animator gospodarczy by te warunki poprawić. | Społeczna polityka innowacyjna oraz strategie innowacyjne w zależności od typu przedsiębiorstwa. Znaczenie innowacji w rozwijającej się gospodarce. Innowacje jako siła sprawcza rozwoju regionalnego. Ocena i wybór technologii. Transfer technologiczny. Różne działania inkubacyjne i ich konsekwencje. Zasady opracowania i oceny kontraktów dotyczących transferu technologii. Negocjacje w transferze technologii. Metody oceny inwestycji. Zarys finansów korporacyjnych. | TA3 | Kreowanie animatora rozwoju technologicznego | 6 | Studenci otrzymają wiadomości na temat metod i wzorów postępowania w zarządzaniu projektem w celu wykształcenia umiejętności rozwoju własnych wzorców działania oraz sposobów współpracy z innymi. Nauczą się generować pomysły biznesowe, przedstawiać je i zdobywać dla nich poparcie. Otrzymają również wiedzę na temat metod szacowania inwestycji i zbiorowego (korporacyjnego) finansowania. | Modele zarządzania projektem. Kreatywne rozwiązywanie problemów. Radzenie sobie z konfliktem, stresem i własną skutecznością. Pisanie wniosków do UE. Identyfikacja, wcielanie w życie oraz ocena pomysłów. Definicja doradztwa oraz doradcy. Metody doradztwa. Proces doradztwa, Tworzenie środowiska biznesowego, partnerstwa i etyki. Werbalna i niewerbalna komunikacja, asertywność, język ciała, praca w zespole. Strategie negocjacyjne. Motywowanie. | TA4 | Polityka i ustawodawstwo w rozwoju technologicznym | 3 | Studenci otrzymają wiadomości na temat podstaw prawa i systemów prawnych oraz głównych zagadnień prawa własności. Rozwinie to ich umiejętności rozwiązywania prostych problemów prawnych w miejscu pracy, decydowania o konieczności korzystania z ekspertyzy prawnej, zrozumienia bardziej skomplikowanych procedur prawnych oraz zaopatrzy w wiedzę na temat polityk w poszczególnych programach UE. | Prawny materiał źródłowy, jak go znaleźć i jak z niego korzystać. Procedury prawne. Prawo kontraktowe. Prawa kupującego. Kupowanie na kredyt. Prawo pracy. Prawo Unii Europejskiej. Polityki Unii w zakresie programów rozwoju naukowego, społecznego, strukturalnego, regionalnego, gospodarczego, rolniczego i monetarnego. Dyrektywy Unii w sprawie handlu, przemysłu, zatrudnienia, przepływu towarów, kapitału oraz potencjału ludzkiego. Prawo patentowe, projektowe, znaki handlowe, tajemnice handlowe, prawo autorskie. | Razem | 20 | |
|