Realizacja projektu obejmuje 4 etapy:
ETAP I - przygotowań / analiz ETAP II - opracowania programów ETAP III - testowania ETAP IV - oceny / upowszechniania wyników projektuETAP I - trwa 8 miesięcy i obejmuje następujące działania: - ustanowienie struktury zarządzającej,
- opracowanie szczegółowego planu pracy dla wszystkich etapów oraz dla grupy roboczej WG1,
- analiza popytu na animatorów gospodarczych,
- analiza aktualnych ofert dydaktycznych,
- opracowanie wyników analizy porównawczej przeprowadzonej w różnych regionach,
- opracowanie założeń pełnej wersji 3 programów nauczania.
ETAP II - trwa 14 miesięcy i obejmuje następujące zadania:- opracowanie szczegółowego planu pracy dla grup roboczych: WG2 – WG4,
- opracowanie pełnej wersji 3 programów nauczania dla 2 semestrów,
- opracowanie skróconej wersji 3 programów nauczania w celu przetestowania ich przez poszczególnych partnerów,
- opracowanie pomocy dydaktycznych.
ETAP III - trwa 8 miesięcy i obejmuje następujące zadania:- wybór nauczycieli / szkoleniowców i nabór kandydatów do szkoleń, przygotowanie szkoleń pilotażowych,
- testowanie opracowanych programów w ich skróconej wersji przez poszczególnych partnerów z wybranymi grupami odbiorców,
- ocena przeprowadzonych szkoleń pilotażowych.
ETAP IV - trwa 6 miesięcy i obejmuje następujące zadania:- modyfikacja programów nauczania z uwzględnieniem oceny szkoleń pilotażowych,
- modyfikacja programów nauczania w zależności od indywidualnych potrzeb partnerów,
- opracowanie Strategii Partnerstwa, określającej zasady wymiany programów oraz nauczycieli / szkoleniowców po zakończeniu projektu, w celu zapewnienia trwałości wyników projektu,
- publikacja i upowszechnianie końcowych wyników projektu.
|